Pembuatan Video Pariwisata Sebagai Sarana Promosi Dan Pengenalan Wisata Yang Ada Di Kota Bengkulu

Authors

  • Ahmad Abdul Maliq Prodi Teknik Informatika Fakultas Teknik Universitas Muhammadiyah Bengkulu
  • M Ari Adriansyah Prodi Teknik Informatika Fakultas Teknik Universitas Muhammadiyah Bengkulu
  • Defpry Pramana Prodi Teknik Informatika Fakultas Teknik Universitas Muhammadiyah Bengkulu
  • Chessar Safari Prodi Teknik Informatika Fakultas Teknik Universitas Muhammadiyah Bengkulu
  • Khairullah Khairullah Universitas Muhammadiyah Bengkulu

DOI:

https://doi.org/10.54650/jukomika.v5i2.444

Abstract

Promotion can be interpreted as an effort or communication tool to introduce a product from a particular company so that it can be known to the public and attract buyers so as to increase company sales. In this study, several work implementation activities were presented, findings of obstacles or problems and proposed solutions to obstacles or problems encountered at the Bengkulu City Tourism Office for 1 month, namely January 24 2022 to February 26 2022. The City Tourism Office is the tourism manager -tours in the city of Bengkulu. During the Omicron pandemic, the tourism office could not carry out events aimed at introducing tourism to the city of Bengkulu. Therefore the Bengkulu City Tourism Office wants to make a tourism promotion video in the city of Bengkulu. It is hoped that by making a tourism promotion video, people in Bengkulu province and outside Bengkulu province can find out about it. 

References

Sunarya, L., Sunarya, P.A., Fajar, A.A. and Abdillah, M.F., 2021. Media Video Sebagai Penunjang Promosi Pada Days Hotel & Suites Tangerang. Technomedia Journal, 6(1 Agustus), pp.66-8.

Kusuma, S.S., Hamdani, D., Nugraha, D., Nurhayati, Y. and Ramdhan, R.F., 2020. Pendampingan Dan Pembuatan Video Profile Untuk Promosi Wisata Desa Cisantana Kabupaten Kuningan. Empowerment: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 3(02), pp.81-88.

Maryati, S. and Purnama, B.E., 2013. Pembuatan Video Profil Sekolah Menengah Pertama Negeri 4 Polokarto Kabupaten Sukoharjo Dengan Menggunakan Multimedia. Speed-Sentra Penelitian Engineering dan Edukasi, 5(1).

Martono, M., Triyono, T. and Septiani, R.A., 2018. Pembuatan Video Profil Sekolah Menengah Atas Negeri 7 Kota Tangerang Selatan Berbasis Audio Visual Sebagai Media Informasi dan Promosi. Technomedia Journal, 3(1 Agustus), pp.110-120.

Astriyani, E, Dkk, "Media Video Company Profile Sebagai Sarana Informasi Dan Promosi Di Pt. Surya Toto Indonesia Tbk. Kabupaten Tangerang", Jurnal CICES ISSN: 2356-5209, Vol. 2 No. 2, 2016.

Andhika, A., 2020. Penggunaan Video Promosi Wisata Melalui Youtube Untuk Meningkatkan Daya Tarik Wisatawan Ke Provinsi Kalimantan Selatan. Jurnal Mutakallimin: Jurnal Ilmu Komunikasi, 2(2).

Sunarya, L., Purbayani, A.D. and Handayani, N., 2021. Media Video Promosi Pada Roofpark Cafe & Restaurant Pucak Bogor Jawa Barat. TMJ (Technomedia Journal) Vol, 5, p.220.

Fajar, I., Kamal, N., Dini Faisal, S.D. and Ds, M., 2017. Perancangan video promosi cafe ombewok. DEKAVE: Jurnal Desain Komunikasi Visual, 5(2).

Dian, T.S. and Purba, R., 2021. Pembuatan Video Promosi Umkm Rendy Handycraft. Jurnal ABDIMAS Budi Darma, 2(1), pp.1-5..

Rifai, D., Astriyani, E. and Indria, U., 2018. Pembuatan Video Company Profile Sebagai Penunjang Informasi dan Promosi Pada PT. Daiichi Elevator Indonesia. Technomedia Journal, 3(1 Agustus), pp.98-109.

Downloads

Published

2022-12-31

How to Cite

Maliq, A. A., Adriansyah, M. A., Pramana, D., Safari, C., & Khairullah, K. (2022). Pembuatan Video Pariwisata Sebagai Sarana Promosi Dan Pengenalan Wisata Yang Ada Di Kota Bengkulu. JUKOMIKA (Jurnal Ilmu Komputer Dan Informatika), 5(2), 91–97. https://doi.org/10.54650/jukomika.v5i2.444

Issue

Section

Articles